pauliniss

Alla inlägg under oktober 2013

Av Paulina - 26 oktober 2013 18:09

Hej! Igår åkte jag, brorsan, farmor, halvfarmor och farfar till pappa!

Så imorse vaknade jag kvart i 10. Jag satte på teven för att se vad som var på tv och hur mycket klockan var. Det var inget kul på tv så jag gick ner till farmor. Hon satt och åt frukost i matrummet. Jag gick och hämtade själv lite frukost och så kom pappa och åt också. Efter det gick jag upp och bytte om. Och efter en stund åkte jag och pappa till tågstationen, för att vi skulle hämta min farbor.

Han kom fram med tåget 11.20 Sedan satt jag vid datorn lite. Och vid 1 åt vi lunch. Det var kyckling soppa!  

Sedan gick jag och satte på mig kläderna jag skulle ha på min lillebrors dop. Efter det satte jag mig vid datorn igen. Och då när jag stängde av datorn kom faster, hennes man och min kusin!   

Då åkte vi till kyrkan!

Vi var där i ungefär en halvtimme. När vi hade kommit hem så åt vi lite nötter och så. Och så öppnade vi presenter! Hädanefter så gick jag upp och spelade wii. Sen var det middag!   

Det var lax. När vi var mätta så satt vi och pratade. Efter att vi hade pratat en stund så var det efterrätt!!! Det var hallon och blåbärs smulpaj! Det var ruskigt gott!   

Nu sitter de och pratar. Men ni får ha det så bra!

Av Paulina - 23 oktober 2013 20:46

Hej allihopa! Idag så började vi med matte. Jag skulle göra en stencil. Jag och Lova satte oss i ett grupprum. Det funkade ganska bra faktiskt! Vi pratade lite om Fredag också. Alltså på Fredag ska vi ha Halloween dag!!   

Då ska varje våning ( 1 och 2 har egen våning där de har sina klassrum, 3 och 4, och till slut 5 och 6!) ha olika aktiviteter!

Vi ska ha ansiktsmålning, känsel lådor, spökhistorier, spökvandring och halloween pyssel.

Jag ska läsa min "light" version för de  mindre! Så då pratade vi om hur vi skulle göra och så.

Efter det hade vi svenska. Vi gjorde färdigt vårat "verb häfte." Efter det gick vi ut på rast. Jag var ute och pratade med kompisar och så. Efter det hade vi engelska.

Då pratade vi om olika föremål. Efter det hade vi NO. Vi pratade om blodets cirkulation.. Spännande va?

Sedan hade vi lunch. Usch! Vad äcklig mat det var! Vet inte ens var det var...   Men sedan gick jag och kollade när de spelade pingis en stund. Sen skulle vi in. Och hädanefter så var det NO igen. Då skulle vi göra en stencil om blodet.

Sedan var det bild!   Vi skulle typ göra spår efter höstlöv! Sedan var skolan slut. Och då gick jag på läxhjälpen och gjorde färdigt min SO läxa om Europa. Sen gick jag med Lova hem till henne. Och då fikade vi lite och efter det gick vi på kören!    Och då sjöng vi sånger för att träna tills på lucia! Men det var min dag det! Vi hörs!    

Av Paulina - 19 oktober 2013 21:39

Hej allihopa! Idag vaknade jag kvart i 9. Jag satt mig i soffan och kollade på TV en stund. Sen gick jag och fixade frukost. Efter det så packade jag simkläder osv. För vi skulle åka och bada på Timrå badet!

Det var första gången jag var där! Vi åkte dit vid 11 tiden. Det var jätte kul där! Och så var min rektor där...

Efter det så slappade jag hemma bara! Men ni får ha det så bra så hörs vi! P.S bilden är typ några dagar gammal! D.S  

Av Paulina - 14 oktober 2013 19:35

Hej! I Fredags var det ju Alla tiders hits. Och då var Yohio med!   

Han skulle sjunga sin version av Amy Diamonds "Welcome to the city".

Det började med att han hade svart mask och svart sjal runt huvudet. Och när Niklas Strömstedt ( 1 av programledarna) frågade så var Yohio bara ironisk. Sen när han kom upp på scenen så hade han en svart klänning, en svart kofta, rosa strump byxor, rosa skor och en burn lins, en vit lins och svart peruk med en rosa blomma i håret. Han ville göra sin version lite läskig och mystisk. Men så här såg han ut!    

Av Paulina - 9 oktober 2013 21:35

Idag så började vi med matte. Vi spelade spel. Efter det så hade vi Svenska. Vi pratade om verb. Efter svenskan hade vi rast. Jag var ute och sen gick jag in för det regnade. Efter det hade vi engelska. Vi pratade om hur det kan se ut med substantiv i engelskan. Sedan hade vi NO. Vi pratade om Koloxid. Efter NO lektionen hade vi lunch. Det var någon soppa. Sedan rast. Jag var ute och gick runt typ? xD Efter det var det NO och då skulle vi vara i små grupper och se om vi hade svarat olika om vissa frågor. Efter det hade vi bild. Då skulle vi rita en känsla. Jag ritade mig själv som grät. För ibland så händer det ju sorgliga saker. Sen var det slut för idag! Så då gick jag på läxhjälpen. Jag hann göra färdigt SO läxan och bild uppgiften. Vi skulle redovisa ett land i Europa. Då valde jag Italien så då skrev jag lite där! Efter det gick jag en liten stund på back to basic. Efter det kören. Men vi hörs!  

Av Paulina - 2 oktober 2013 20:00

  Hej! Förlåt att jag inte bloggat på länge. Men nu bloggar jag iallafall!   

Den här veckan har vi börjat med en sak som heter positiva burken. Det är en glasburk och varje gång vi är duktiga så får vi en kula som vi stoppar i burken. När vi fått 200 kulor i burken får vi göra något kul!

Idag har vi börjat med matte första timmen! Vi spelade spel så att det var trevligt!

Jag fick stoppa i kulan då i slutet av lektionen!   

Sen hade vi svenska. Vi pratade om verb. Härnäst hade vi rast. På rasten spelade jag bandy.

Efter rasten hade vi engelska, vi hade någon slags test. Hädanefter hade vi teknik. Och då fick vi ett papper om miljön. Efter det så fick några redovisa. Och sen hade vi lunch. Det var soppa. Efter lunchen var det lunchrast. Jag satt och pratade med kompisar. Sen var det skoljogg. Jag sprang 1 km. Jobbigt!

Men det var min dag! Ni får ha det så bra!  

Presentation


Hola! Jag heter Paulina och är 12 år, Denna bloggen kommer handla om mitt liv som ett stort fàn av Yohio! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards